Kaapverdië
Kaapverdië

FAQ voor reizigers | Corona

Bijgewerkt op: 23 juli 11:48

Reizen geannuleerd t/m 1 augustus

Kaapverdie staat vluchten weer toe vanaf 10 juli 2020! Per maandag 16 maart gaf Kaapverdië geen visa meer uit aan Europeanen. De toegang tot het land wordt dus geweigerd voor Europeanen. Dit betekent helaas dat reizen tot en met 9 juli niet door kunnen gaan. De Azoren en Pacific zijn eveneens niet meer te bereiken.

Reizen met vertrek na 1 augustus

Deze reizen gaan gewoon door voor reizigers die vliegen met TUIFLY. Voor reizigers die vliegen met TAP kunnen sommige reizen wel en andere geen doorgang vinden. Je wordt hiervoor benaderd door een van onze collega's, mocht een reis niet door kunnen gaan. Omdat onze reizen kleinschalig zijn en Kaapverdië terugkeert naar normaal, verwachten wij dat de reizen grotendeels as usual zullen zijn.  Wil je toch omboeken? Neem dan zo snel mogelijk contact op om de mogelijkheden te bespreken. Wij volgen alle nieuwste ontwikkelingen van dag tot dag. We houden je zo goed mogelijk op de hoogte. 

Wat gebeurt er als mijn reis geannuleerd wordt?

Als blijkt dat er niet gereisd kan worden, dan krijgen jullie van ons een SGR Corona voucher ter waarde van de volledige reissom. Je kunt hier een voorbeeld downloaden. Jullie kunnen de reis dan later maken.  Het Corona voucher heeft net als al onze reizen een SGR garantie, dus je geld is veilig. Dit is de link naar onze SGR registratie.

Krijg ik een Corona voucher?

Ja. Als jij bij ons hebt geboekt en jouw reis niet door kan gaan door de huidige situatie krijg je van ons een Corona voucher in lijn met de SGR richtlijnen. Je leest hier de Voja Travel voorwaarden van de Corona Voucher en een voorbeeld. Meer informatie lees je hier over de Corona voucher. Deze voucher heeft een waarde ter hoogte van de reissom en geeft recht om binnen een jaar een reis opnieuw te boeken. De reisdatum mag nog verder dan een jaar in de toekomst liggen, tot uiterlijk twee jaar. Als je bij boeking minder besteedt dan de op de voucher vermelde waarde, krijg je een restantvoucher van ons. Wij zijn je graag van dienst. We helpen je ook als je tegen die tijd je reis wilt aanpassen.

Hoe kan ik de echtheid van een Corona voucher controleren?

SGR deelnemende organisatie die de Corona vouchers uitgeven, maken gebruik van de voorwaarden die door SGR met hen zijn gedeeld. De volgende informatie vind je op de Corona-voucher:

  • de waarde (maximaal de betaalde reissom) van de voucher is vermeld. Dat is de door jou betaalde reissom op het moment van annuleren;
  • de naam van de hoofdboeker van de geannuleerde reis;
  • een uitgiftedatum;
  • een einddatum die maximaal 1 jaar na uitgifte datum ligt;
  • de term: ‘Corona voucher’;
  • dat de garantieregeling van SGR van toepassing is conform bestuursbesluit van
    16 maart 2020.

Tip! Kijk altijd op onze website of de reisorganisatie is aangesloten bij SGR.

Bron:https://www.sgr.nl/news/sgr-en-anvr-corona-voucher-bij-annulering-of-omboeking/

Moet ik de factuur betalen?

Ja. De reis is geboekt en de reizen zijn reeds georganiseerd. Hierbij zijn de tickets en/ of accommodaties en/ of transfers en gidsen  geboekt en hebben wij namens de reiziger kosten voorgeschoten (organisatie, reserveringen, tickets, accommodaties), er op vertrouwend dat de facturen betaald worden. Wij krijgen overheidssteun voor ons eigen personeel. Wij vinden het echter enorm belangrijk dat niet alleen wij, maar ook de lokale bevolking in Kaapverdië in deze zware tijden zo goed mogelijk ondersteunen en ook hen kunnen blijven betalen. Hierom is het belangrijk dat facturen betaald blijven worden. Daarnaast kom je, bij gedeeltelijke betaling niet in aanmerking voor een voucher. 

Hoe gaan jullie om met de partners op de bestemming? 

Onze missie is reizen eerlijk maken. Voor de mens en de planeet. Dat geldt ook in deze situatie. We werken vrijwel uitsluitend met kleinschalige accommodaties, lokale gidsen en chauffeurs. Dit maakt deze situatie voor ons complex. Wat betreft ons lokale team, zetten wij in op geen ontslagen. Voor onze partner accommodaties en dergelijke gaan wij alle annuleringen waar mogelijk herboeken in de toekomst of (deels) betalen om de schade voor hen te beperken. 

Hoe staan wij voor je klaar?

  • Als je een all risk reisverzekering hebt, helpen we je met de afhandeling (als je dat wilt).
  • Wij nemen binnen 2 weken na annulering contact met je op over hoe verder. Als je voor die tijd de polis opstuurt kunnen we je sneller helpen.
  • De wachttijden van ons Travelteam kunnen gezien de situatie oplopen, alvast bedankt voor je begrip.

Wat zijn de openingstijden van het kantoor?

Ons kantoor is grotendeels gesloten, het team werkt inmiddels thuis om verspreiding van het Corona virus tegen te gaan. Ons nummer is doorgeschakeld naar mobiele telefoons van medewerkers die thuis werken. We blijven responsive op de e-mail. Ook hierbij kunnen de wachttijden oplopen.

Bedankt voor je keus voor Voja

We willen je bedanken voor je keus voor Voja Travel en het vertrouwen in onze organisatie. En je bijdrage aan het eerlijker maken van reizen. Met het hele team staan wij schouder aan schouder om deze situatie het hoofd te bieden. Nogmaals bedankt voor je vertrouwen en begrip. Pas goed op elkaar. Stay safe.